Επιλέξτε Ενότητα

Πρόσεξε ότι αρσενικό και θηλυκό κλίνονται ακριβώς το ίδιο.

"Ο θρύλος του σκιάχτρου"

Η ιστορία ενός... διαφορετικού σκιάχτρου που ήθελε να αποκτήσει φίλους.  Το πολυβραβευμένο αυτό animation είχε, μεταξύ άλλων, προταθεί για Oscar το 2005.

Για ποιο λόγο κατασκευάζονται;

Το σκιάχτρο του ποιήματος του βιβλίου μας κάνει καλά τη δουλειά του;

Δείτε το παρακάτω βίντεο.

Σε τι  μοιάζει το σκιάχτρο με αυτό του βιβλίου μας;
Πού διαφέρει;
Ποια από τα χαρακτηριστικά του σκιάχτρου του βιβλίου μας δε διαθέτει;

Γεωργικές ασχολίες. Aπό τους μαθητές της ΣΤ τάξης του 3ου ΔΣ Ρόδου.

ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ

Δες προσεκτικά το παρακάτω βίντεο και προσπάθησε να εντοπίσεις αν αναφέρονται τα παραπάνω στοιχεία σε αυτά, συμπληρώνοντας το σχετικό πίνακα.

















Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες

Θα πρέπει το άρθρο ή το κείμενο μας να περιλαμβάνει:

Πρόκειται για περιγραφή που μας θυμίζει αφήγηση, αφού κι εδώ έχουμε να διηγηθούμε κάτι που ζήσαμε, μια εμπειρία μας.

Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη.

Tο σκιάχτρο

Tο σκιάχτρο

Το ’ντυσαν με παλιόρουχα και το ’στησαν

στη μέση του μεγάλου χωραφιού για δράκο φύλακα.

Όμως εκείνο αγαπούσε τα πουλιά κι εμάς

το ίδιο με τους ήλιους τους ηλιόσπορους.

Έτσι, σαν ήρθαν οι σπουργίτες τιτιβίζοντας

και κάθισαν στο τρύπιο του καπέλο,

τους χαμογέλασε πλατιά,

άνοιξε ορθάνοιχτα το στήθος του,

κι οι φίλοι του χτίσανε φωλιά

πλάι στη μεγάλη αχυρένια του καρδιά.

  Bούλα Aρβανιτίδη































Επίθετα σε -ης , -ης , -ες.

Κάνε το ίδιο , αφού διαβάσεις το παρακάτω κείμενο.

QUIZ  

στα επίθετα σε -ης , -ης , -ες 1

στα επίθετα σε -ης , -ης , -ες 2

ΕΝΟΤΗΤΑ 7
H ζωή έξω από την πόλη

Βιβλίο μαθητή

Τετράδιο εργασιών

Γλώσσα ΣΤ΄ Τάξης

Υποενότητες

Το σκιάχτρο

Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες

Τριάντα εννιά καφενεία κι ένα κουρείο

Καλοκαίρι με δρεπάνι, τσουγκράνα και αμίλητο νερό

QUIZ - Επανάληψη

Τι θα μάθουμε


Η µετοχή του παθητικού παρακειµένου σχηµατίζεται συνήθως από τον παθητικό αόριστο αν αφαιρέσουµε την κατάληξή του και την αντικαταστήσουµε µε τις καταλήξεις -µένος, -η, -ο.

Π.χ.      λούζοµαι: λούστηκα → λουσµένος, -η,-ο.

           ντύνοµαι:  ντύθηκα → ντυµένος, -η, -ο.

Mετοχή παθητικού παρακειμένου from Γιάννης Φερεντίνος

Μετοχή παθητικού παρακειμένου

Ονοματικές και ρηματικές φράσεις

Oνοματικές φράσεις – Ρηματικές φράσεις from Γιάννης Φερεντίνος








Πώς μετατρέπουμε μια ονοματική φράση σε ρηματική και το αντίστροφο

Τριαντα εννιά καφενεία
και ένα κουρείο

Ασκήσεις

Στις Ονοματικές & ρηματικές προτάσεις 1

Το κείμενο είναι μια περιγραφή ενός καφενείου και ενός κουρείου που η συγγραφέας Φωτεινή Φραγκούλη (Video) με πολύ νοσταλγία περιγράφει.

Εικόνες από την παιδική της ηλικία, όταν στο χωριό της υπήρχαν πολλά καφενεία τα οποία  πλέον έχουν αντικατασταθεί από τουριστικά καταστήματα.

Θυμάται λοιπόν τα  παλιά  καφενεία , τα λουκούμια που την κερνούσε ο παππούς της , τη μυρωδιά από τα φαγητά και τα ποτά , τους ήχους από τα παιχνίδια στο καφενείο και το τζουκμπόξ.

Ακόμη, νοσταλγεί το κουρείο του πατέρα της και θυμάται χαρακτηριστικές λεπτομέρειες. Στη μνήμη της έχουν χαραχθεί οι μυρωδιές από τις κολόνιες , τα αρχοντικά έπιπλα , η θέα προς τη θάλασσα και οι καθρέφτες του.

Τώρα, που όλα αυτά έχουν χαθεί, εξαιτίας της τουριστικής ανάπτυξης, η συγγραφέας προσπαθεί με αγωνία να τα κλείσει στην ψυχή της και να τα διαφυλάξει σαν πολύτιμο θησαυρό .

Μόλυβος

Τράτα

Παρομοίωση - κυριολεξία - μεταφορά

ΕΞΑΣΚΗΣΗ 1

ΕΞΑΣΚΗΣΗ 2

 Παρομοίωση ονομάζεται το σχήμα του λόγου κατά το οποίο για να τονίσουμε την ιδιότητα ενός ουσιαστικού, το συσχετίζουμε (το συγκρίνουμε) με κάτι άλλο πολύ γνωστό που έχει την ίδια ιδιότητα σε πιο μεγάλο βαθμό. Η σύγκριση γίνεται με τις λέξεις σαν, λες και, μοιάζει με, όμοιος με, καθώς, θαρρείς, σάμπως, όπως, σαν να κ.ά.

π.χ. Είναι ψηλός σαν κυπαρίσσι.

Μην ξεχνάμε όμως πως το σαν έχει και χρονική έννοια

π.χ. Σαν (όταν) έρθεις, θα φύγουμε.

Κυριολεξία έχουμε όταν οι λέξεις μιας πρότασης χρησιμοποιούνται με την πραγματική (αρχική, βασική) σημασία τους

π.χ. Αγόρασα ένα χρυσό κόσμημα.

Μεταφορά ονομάζεται το σχήμα του λόγου κατά το οποίο οι λέξεις μιας πρότασης δε χρησιμοποιούνται με την πραγματική σημασία τους, αλλά αποδίδουν μια διαφορετική ιδιότητα, που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, αν και έχει κάποια ομοιότητα

π.χ. Ο Γιώργος έχει χρυσή καρδιά (εννοώντας πως ο Γιώργος είναι πολύ καλό παιδί).

πρέφα: παιχνίδι με τράπουλα 32 χαρτιά 3 πάικτες ,  δύσκολο στην εκμάθησή του, χαρακτηρίζεται σαν “εγκεφαλικό”. Γι΄αυτό ο λαός, αν κάποιος δεν καταλαβαίνει κάτι, λέει: “δεν το πήρε πρέφα”.

Μόλυβος: πόλη της Λέσβου. Το αρχαίο της όνομα ήταν Μήθυμνα, το οποίο συνυπάρχει ως σήμερα.

τράτα: μικρό σκάφος για ψάρεμα

αθερίνα: μικρό ψάρι, χρησιμοποιείται συχνά και ως δόλωμα

κανονάκια του κονιάκ: ποτηράκια του κονιάκ

Τζουκμπόξ: ημιαυτόματη συσκευή αναπαραγωγής μουσικής, συνήθως λειτουργεί με κέρματα, η οποία μπορεί να παίξει επιλεγμένα τραγούδια.

  

  ...και το μυστικό:

   Στις καταλήξεις «-μαι» και «-ται» βάζουμε πάντοτε αι,

  εκτός αν κρύβεται το εμείς και το εσείς. Τότε βάζουμε ε.

Οι καταλήξεις -μαι/-με και -ται/-τε

ΕΞΑΣΚΗΣΗ 1

ΕΞΑΣΚΗΣΗ 2

ΕΞΑΣΚΗΣΗ 3

Aσκήσεις στις καταλήξεις
-μαι/-με και -ται/-τε

Ας παρατηρήσουμε προσεκτικά τις προτάσεις:

1η Ο Γιάννης έφαγε τυρόπιτα.

2η Έφαγε τυρόπιτα.

3η Ο Γιάννης έφαγε μια ωραία τυρόπιτα.

4η Ο Γιάννης και ο Πέτρος έφαγαν τυρόπιτα.


Αρκετά εύκολα διακρίνουμε ότι οι προτάσεις δεν είναι ίδιες, δεν αποτελούνται από τα ίδια συστατικά.


Ας τις αναλύσουμε συντακτικά:

       Υπκ          ρήμα         αντ
Ο Γιάννης    έφαγε     τυρόπιτα 

      Ρήμα       αντ
2η Έφαγε   τυρόπιτα

        υπκ         ρήμα   πρσδ  προσδ      αντ
Ο Γιάννης  έφαγε    μια    ωραία   τυρόπιτα

        Υπκ                  υπκ      ρήμα       αντ
4η  Ο Γιάννης  και ο Πέτρος έφαγαν τυρόπιτα

Διαπιστώνουμε ότι η 1η αποτελείται από υποκείμενο ρήμα και αντικείμενο.

Από τη 2η πρόταση λείπει το υποκείμενο,

στην 3η έχουμε εκτός από το ρήμα, το υποκείμενο και το αντικείμενο κι άλλες λέξεις (προσδιορισμούς),

ενώ στην 4η έχουμε δύο υποκείμενα.

 

Μελετώντας τις προτάσεις ως προς τα συστατικά/δομή τους, αφού διαπιστώνουμε ότι μπορούμε να έχουμε πολλές παραλλαγές, φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να τις κατατάξουμε σε τέσσερις κατηγορίες:

α) πρόταση απλή, β) σύνθετη, γ) ελλειπτική, δ) επαυξημένη.


Απλή πρόταση 

 Απλή λέγεται η πρόταση που αποτελείται από τους κύριους όρους, δηλ. περιλαμβάνει τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες για να δηλωθεί ένα νόημα, για να μεταδοθεί ένα μήνυμα.

Κύριοι όροι της πρότασης θεωρούνται το ρήμα, το υποκείμενο και το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο.

Οι μορφές που μπορεί να έχει μια απλή πρόταση είναι οι εξής:

 Ο Γιάννης κοιμάται.
α)   υπ.  +   ρήμα

Ο Γιάννης έφαγε    τυρόπιτα.
β)   
υπ. + ρήμα + αντικείμενο

Ο Γιάννης είναι    καλός.
γ)
υπ. +   ρήμα + κατηγορούμενο


Ελλειπτική πρόταση

 Ελλειπτική λέγεται η πρόταση, όταν κάποιος από τους βασικούς όρους λείπει, γιατί εννοείται εύκολα. Στον καθημερινό μας λόγο χρησιμοποιούμε κυρίως ελλειπτικές προτάσεις.

Τι κάνεις; - Λείπει το υποκείμενο εσύ

Είμαι καλά. ή  (Καλά) - Λείπει το υποκείμενο εγώ (Λείπει και το υποκείμενο εγώ και το ρήμα είμαι)

Εσύ; - Λείπει το ρήμα τι κάνεις


Επαυξημένη πρόταση 

 Επαυξημένη λέγεται η πρόταση, όταν εκτός από τους βασικούς όρους περιλαμβάνει και προσδιορισμούς.

 Ο όμορφος Γιάννης κοιμάται ήσυχα στο κρεβάτι.

Ο πεινασμένος Γιάννης έφαγε μια μεγάλη και νόστιμη τυρόπιτα.


Σύνθετη πρόταση

Σύνθετη λέγεται η πρόταση που περιλαμβάνει κάποιο όρο δύο φορές ή περισσότερες (εκτός, βέβαια, από το ρήμα). π.χ.

 α) Ο Γιάννης και η Ελένη κοιμούνται
    2 υποκείμενα + ρήμα

β) Ο Γιάννης έφαγε τυρόπιτα και κουλούρι.
     υπ. + ρήμα + 2 αντικείμενα

γ) Ο Γιάννης είναι καλός και γλυκός.
   υπ. + ρήμα + 2 κατηγορούμενα

δ) Ο Γιάννης και η Ελένη έφαγαν τυρόπιτα και κουλούρι.
    
2 υποκείμενα + ρήμα + 2 αντικείμενα

ε)  Ο Γιάννης και η Ελένη είναι καλοί και όμορφοι
   
2 υποκείμενα + ρήμα + 2 κατηγορούμενα

 

Συνδυασμός ειδών

Είναι προφανές ότι στο λόγο δε συναντάμε πάντα αυτά τα τέσσερα είδη, έτσι όπως τα εξετάσαμε. Πολύ συχνά οι προτάσεις που χρησιμοποιούμε είναι ταυτόχρονα παραπάνω από ένα είδος, π.χ.

 α) Τι κάνεις σήμερα; - ελλειπτική &  επαυξημένη

ελλειπτική γιατί λείπει το υποκείμενο εσύ,
επαυξημένη γιατί υπάρχει ο προσδιορισμός: σήμερα

β)  Να ο Μενέλαος και η ωραία  Ελένη! - σύνθετη & ελλειπτική & επαυξημένη

σύνθετη γιατί έχει δύο υποκείμενα:  Μενέλαος - Ελένη,
ελλειπτική γιατί λείπει το ρήμα,
επαυξημένη γιατί υπάρχει ο προσδιορισμός: ωραία 

Το μόνο είδος που δεν μπορεί να συνδυαστεί είναι η απλή πρόταση.

Οι προτάσεις ως προς τα συστατικά/δομή

Απλές , επαυξημένες  , ελλειπτικές και σύνθετες προτάσεις

Πώς βρίσκουμε το υποκείμενο , το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο

Οι προτάσεις ως προς τα συστατικά/δομή

Απλές , επαυξημένες  , ελλειπτικές και σύνθετες προτάσεις

Το Αγροτικό Λαογραφικό Μουσείο Ιτέας πραγματοποίησε την αναβίωση της σποράς, του θερισμού και του αλωνισμού. Παρακολουθήστε το video.

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΕΡΙΣΜΟΥ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΑΛΩΝΙΣΜΑ

 Ο ΘΕΡΙΣΜΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

Καλοκαίρι με δρεπάνι, τσουγκράνα και αμίλητο νερό

Τα παλιά χρόνια

         Ο θερισμός ήταν σωστό πανηγύρι. Άρχιζε στις αρχές του Ιούνη και τελείωνε μέσα Ιουλίου. Οι κάτοικοι του χωριού μετακόμιζαν οικογενειακώς στα χωράφια και έμεναν στις καλύβες σχεδόν όλο το καλοκαίρι. Φόρτωναν στα μουλάρια τα πράγματά τους και ξεκινούσαν για τα χωράφια. Μαζί τους έπαιρναν τις κότες, τις κατσίκες και ότι άλλο νόμιζαν απαραίτητο. Το χωριό ερήμωνε.

Στο θέρο συμμετείχαν όλα τα μέλη της οικογένειας. Ακόμα και τα μικρά παιδιά, τα οποία κουβαλούσαν νερό, εργαλεία κά. Μάλιστα οι γυναίκες που είχαν μωρά  τα φορτώνονταν στην πλάτη τους και θέριζαν.

Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν ήταν τα δρεπάνια το λελέκι, η παλαμαριά  και η δακτυλήθρα.

 Το δρεπάνι έχει κοντή ξύλινη λαβή και χρησίμευε στο θερισμό των ψηλών σταχυών. Αντίθετα το λελέκι έχει μακρύτερη λαβή από το δρεπάνι και χρησίμευε στο θερισμό των χαμηλών σταχυών.

Η δακτυλήθρα και η παλαμαριά είναι ξύλινες κατασκευές που προσαρμοζόταν στα δάχτυλα και στην παλάμη και είχαν θέσεις για ένα, δύο ή και τρία  δάχτυλα. Τη χρησιμοποιούσε ο θεριστής για να πιάνει και να θερίζει περισσότερα στάχυα, αλλά και για προστασία από τα φίδια.

  Η δουλειά άρχιζε νωρίς το πρωί με τη δροσιά. Όταν ο ήλιος ανέβαινε ψηλά, για να προστατευτούν, οι γυναίκες φορούσαν μια άσπρη μαντίλα, το τλουπάνι, ή ένα πανί, την κλάκα  και οι άντρες καπέλα, τις ασκιάδες, που έφτιαχναν πρόχειρα από στάχυα ή αγόραζαν.

  Στο αριστερό χέρι φορούσαν την παλαμαριά, ένα ξύλινο γάντι, για να πιάνουν τα στάχυα και να μην κόβονται και με το δεξί κρατούσαν το δρεπάνι για να τα κόβουν. Τα στάχυα τα έβαζαν δίπλα τους σε μικρούς σωρούς, τα δεμάτια.  

   Κάποιος είχε τη φροντίδα να τα δένει. Έκανε ζωνάρια από τα ίδια τα στάχυα, τα οποία προηγουμένως είχε βρέξει να μαλακώσουν και να μη σπάζουν. Στη συνέχεια τα φόρτωνε στα μουλάρια και τα μετέφερε στο αλώνι. Εκεί τα τοποθετούσε το ένα πάνω στο άλλο, φτιάχνοντας μικρούς λόφους, τις θημωνιές.  

 Το μεσημέρι σταματούσαν για φαγητό  στη σκιά κάποιου δέντρου. Αν δεν υπήρχε δέντρο, τότε φρόντιζαν να φτιάξουν ένα πρόχειρο κιόσκι με ξύλα και κλαδιά.
Το φαγητό τους ήταν πρόχειρο. Ψωμί, όσπρια, ελιές, ψάρι παστό, σκορδαλιά και ξυδοπαπάρα, την οποία έφτιαχναν με νερό, ξύδι , αλάτι και ψωμί.
Μετά το μεσημέρι ξεκινούσαν και πάλι το θερισμό μέχρι αργά το απόγευμα.
Για να τελειώνουν γρήγορα, η μία οικογένεια βοηθούσε την άλλη.     

Μερικοί στη μέση κάθε χωραφιού άφηναν μερικά στάχυα άκοπα, όρθια, για να είναι γεροί και την άλλη χρονιά.    

 Όταν θερίζονταν όλα τα χωράφια, άρχιζε το αλώνισμα. Κάθε οικογένεια είχε το δικό της αλώνι κοντά στην καλύβα της.
Το αλώνι ήταν ένας χώρος, τον οποίο προηγουμένως είχαν στρώσει με πλατιές πέτρες ή κοπριά αγελάδας διαλυμένη σε νερό. Η κοπριά έχει την ιδιότητα να σκληραίνει αφού στεγνώσει. Αυτό το έκαναν για να μη βγαίνει το χώμα από κάτω και ανακατεύεται με το σιτάρι.
Στη μέση τοποθετούσαν έναν ξύλινο στύλο, στον οποίο έδεναν τα ζώα για να  περιστρέφονται.

 Έπαιρναν μερικά δεμάτια και τα έστρωναν στο αλώνι.  Μετά ζεύανε στα μουλάρια ή στα βόδια τη δοκάνη. Η δοκάνη ήταν ένα πλατύ ξύλο, που στο κάτω μέρος είχε κοφτερές πέτρες. Πάνω στην δοκάνη καθόταν ένας άνθρωπος για να δίνει βάρος. Καθώς γύριζαν τα ζώα, η δοκάνη έκοβε στα στάχυα και έβγαινε το σιτάρι.

 Επειδή  όμως ήταν ανακατεμένο  με άχυρα, για να το ξεχωρίσουν έπρεπε να το λιχνίσουν. Προϋπόθεση για να γίνει το λίχνισμα ήταν να φυσάει. Γι αυτό φρόντιζαν τα αλώνια να είναι σε ύψωμα. Γέμιζαν έναν κουβά με σιτάρι και άχυρα και τον άδειαζαν από ψηλά πάνω σε ένα χαλί. Τα άχυρα, που ήταν ελαφρότερα από το σιτάρι, τα έπαιρνε ο αέρας και το  σιτάρι  έπεφτε κάτω.

Τέλος το κοσκίνιζαν με ένα κόσκινο, το δερμόνι.

Πηγή:

http://dim-stanou.chal.sch.gr/theros.htm

http://www.delino.gr/occupations.html

θερισμός

δρεπάνια

Δρεπάνι (ή δρέπανος ή δρεπάνη) είναι αγροτικό εργαλείο για την συγκομιδή σιτηρών και χόρτου, που εφευρέθηκε ήδη από την αρχαιότητα.

 Πριν την έναρξη χρήσης των μετάλλων για την κατασκευή εργαλείων, τα δρεπάνια κατασκευάζονταν από ξύλο ή κέρατο ζώου.

παλαμαριά

Θημωνιά στην ορεινή Ξάνθη

Αλώνισμα

Αλώνισμα

θερισμός

Η δοκάνη

Το δερμόνι

Λίχνισμα

Όλοι γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε τον Ενεστώτα για να αναφερθούμε σε κάτι που συμβαίνει τώρα.

Τα παιδιά παίζουν στην αυλή.
  (Παίζουν τώρα αυτή τη στιγμή)

Χρησιμοποιείται όμως  ακόμα και για να μιλήσουμε για το μέλλον ή ακόμα και για το παρελθόν.

Διάβασε τα παρακάτω παραδείγματα.













Όλοι γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε τον Αόριστο για να αναφερθούμε σε κάτι που έγινε στο παρελθόν και διήρκησε λίγο.

Τα παιδιά έπαιξαν στην αυλή του σπιτιού μέχρι που τα φώναξε η μητέρα τους.
  (Παίζουν τώρα αυτή τη στιγμή)

Χρησιμοποιείται όμως  ακόμα και για να μιλήσουμε για το μέλλον ή  για  κάτι με διάρκεια που έγινε στο παρελθόν .

Διάβασε τα παρακάτω παραδείγματα.








ΟΙ ΦΩΤΙΕΣ ΤΟΥ Αϊ ΓΙΑΝΝΗ  ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ
ΚΑΙ Η ΚΑΛΛΙΝΙΤΣΑ .
Διαβάστε για το έθιμο.

Η χρήση του Ενεστώτα και του Αορίστου

 Ο θέρος και το αλώνισμα

QUIZ στην ΕΝΟΤΗΤΑ 7

H ζωή έξω από την πόλη

Aσκήσεις
Απλές και επαυξημένες προτάσεις

Ενότητα 7 : Η ζωή έξω από την πόλη

Επαναληπτικές Εργασίες

QUIZ Απλές - επαυξημένες - ελλειπτικές προτάσεις

Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4

Wordwall 5

Wordwall 6

Σουδίας Γιάννης

Ενότητα 7 : Η ζωή έξω από την πόλη

Επαναληπτικές Εργασίες

Ασκήσεις  
στα επίθετα σε -ης , -ης , -ες.

QUIZ   στα επίθετα σε
-ης , -ης , -ες. 2

QUIZ   στα επίθετα σε
-ης , -ης , -ες. 3

 QUIZ Επίθετα σε
-ης , -ης, -ες

Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4

Wordwall 5

Wordwall 6

Wordwall 7

Wordwall 8


  QUIZ Επίθετα σε
-ης , -ης, -ες

Wordwall 9

Wordwall 10

Wordwall 11

Wordwall 12

Wordwall 13

Wordwall 14

Wordwall 15

Wordwall 16

 QUIZ Μετοχές παθητικού παρακειμένου

Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4

Wordwall 5

Wordwall 6

Wordwall 7

Wordwall 8

Wordwall 9

 QUIZ Ονοματικές - Ρηματικές φράσεις Α Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4

Wordwall 5

 QUIZ Ονοματικές - Ρηματικές φράσεις Β Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4

Wordwall 5


 Βιβλίο Γραμματικής Ε΄ - Στ΄

Ονοματικές και ρηματικές φράσεις

κύριες και εξαρτημένες

 QUIZ καταλήξεις -μαι/-με

Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4


 QUIZ καταλήξεις -ται/-τε

Wordwall 1

Wordwall 2

Wordwall 3

Wordwall 4

Wordwall 5

Wordwall 6

Wordwall 7

Wordwall 8

Wordwall19

Wordwall 10


QUIZ:
Βρες το είδος των προτάσεων

Ασκήσεις

Στις Ονοματικές & ρηματικές προτάσεις 2

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα

ΕΝΟΤΗΤΑ 2:  Κατοικία

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: 28η Οκτωβρίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Διατροφή

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: 17η Νοέμβρη

ΕΝΟΤΗΤΑ 6:  ζωή σε άλλους τόπους

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Η ζωή έξω από την πόλη

ΕΝΟΤΗΤΑ 8:Χριστούγεννα

ΕΝΟΤΗΤΑ 9:  Συσκευές

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Ατυχήματα

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Συγγενικές σχέσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 12:25η Μαρτίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 13: Τρόποι ζωής και επαγγέλματα

ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Πάσχα

ΕΝΟΤΗΤΑ 15: Κινηματογράφος - Θέατρο

ΕΝΟΤΗΤΑ 16: Μουσεία

ΕΝΟΤΗΤΑ 17: Πόλεμος και ειρήνη